מורה נבוכים – איך מחשבים שבוע הריון ואת תאריך הלידה הצפוי?

בהתאם לגיל ההריון האם נדרשת לעבור בדיקות שונות, לכן עליה להיות עם האצבע על הדופק ולעקוב אחר שבועות ההריון כדי לבצע את הבדיקות החשובות בשבועות הרלוונטיים. תקופת ההריון נמשכת כ-40 שבועות, העובר מתפתח בקצב מואץ ברחם, וגופה של האם עובר שינויים רבים לאורך המסע שמתחיל במפגש בין זרע לביצית ומסתיים בלידה של אדם חדש. איך […]


374

בהתאם לגיל ההריון האם נדרשת לעבור בדיקות שונות, לכן עליה להיות עם האצבע על הדופק ולעקוב אחר שבועות ההריון כדי לבצע את הבדיקות החשובות בשבועות הרלוונטיים. תקופת ההריון נמשכת כ-40 שבועות, העובר מתפתח בקצב מואץ ברחם, וגופה של האם עובר שינויים רבים לאורך המסע שמתחיל במפגש בין זרע לביצית ומסתיים בלידה של אדם חדש.

איך נכון לחשב את שבוע ההריון, כיצד מחשבים את תאריך הלידה הצפוי? איך מחשבון הריון יכול לסייע לכן? כל הפרטים בכתבה שהבנו עבורכן.

סופרים שבועות ולא חודשים

בעבר היה מקובל לספור 9 חודשים להריון אך בשנים האחרונות הרופאים והמומחים מחשבים את גיל ההריון לפי שבועות וטרימסטרים. רוב הנשים יודעות כי נהוג לחשב את ההריון על פי שבועות, כאשר הספירה של ההריון מתחילה ביום בו האישה קיבלה את המחזור החודשי האחרון שלה.

חשוב לזכור כי הביוץ מתחיל כ-14 ימים לאחר הווסת האחרונה, אך אין אפשרות לדעת בדיוק באיזה יום התבצעה ההפריה של הביצית. לכן במחשבון הריון יש להקליד את התאריך בו קיבלתן את הווסת האחרונה, ועל סמך תאריך זה מבוסס החישוב של שבוע ההריון ותאריך הלידה הצפוי.

הרופאים ממליצים לנשים המתכננות להרות וללדת לנהל יומן מעקב אחר המחזור החודשי שלהן, כיום יש גם לא מעט אפליקציות נוחות לשימוש. יש לכתוב ביומן המעקב מתי היה היום הראשון של המחזור ומתי הוא הסתיים, כך ניתן לעדכן את הצוות הרפואי ולחשב בדיוק גבוה יותר את שבוע ההריון.

כדאי לדעת כי הרופאים מחשבים את גיל ההריון בדרך מעט שונה מהשיטה הנהוגה אצל האימהות. בנוסף, מקובל לחשב את ההריון לפי שיטת הטרימסטרים על פי החלוקה הבאה:

  • טרימסטר ראשון – שבועות 13-1 להריון.
  • טרימסטר שני – שבועות 26-14 להריון.
  • טרימסטר שלישי – שבועות 42-27 להריון.

האם מחשבון הריון הוא כלי מדויק ואמין?

באופן כללי, מחשבון הריון הוא כלי מדויק ושימושי, אך הוא אינו מאפשר לדעת מתי בדיוק היה יום ההפריה ועל כן הוא מסוגל רק להעריך את תאריך הלידה המשוער. ההריון נמשך בדרך כלל 266 ימים, וכיום מחשבים את גיל ההריון לפי 42 שבועות. אם האם יודעת מה השבוע להריון שהיא נמצאת בו היא יכולה לחשב את תאריך הלידה המשוער ובנוסף מחשבון הריון מאפשר לה לקרוא מידע על התפתחות העובר, בדיקות חשובות שיש לבצע ולקרוא מה קורה על גוף האישה בשלב זה של ההריון בו היא נמצאת.

לסיכום, יש לא מעט מחשבוני הריון ברשת האינטרנט וניתן לראות כי המידע שהם מספקים שונה. לכן, כדאי לזכור שמדובר בכלי רשת שנועדו לשם העניין בלבד, ותמיד להסתמך על חוות הדעת הרפואית בהקשר לתאריך הלידה המשוער והבדיקות הנדרשות. 


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות