רינה מצליח: "ערוץ 12 הוא ערוץ ימני מובהק"

הקלטות שהגיעו לידי וואלה ניוז חושפות מה באמת חושבת המגישה והעיתונאית על הערוץ בו עבדה


6902

בתחילת השבוע פרשה העיתונאית רינה מצליח מחברת החדשות, זאת חודשים ספורים לאחר עזיבתה את "פגוש את העיתונות", אותה הגישה במשך כ-9 שנים. "אני פורשת בלב שלם, בעצב גדול וגם בדאגה", כתבה מצליח בת ה-66 לחבריה בחדשות 12. "אני כבר כמעט 40 שנה עיתונאית, צמודה לביפר ואחר כך לסמסים לווטסאפ ולטוויטר. בכל חיי הבוגרים לא עשיתי שום דבר חוץ מלהיות עיתונאית".

מחשיפה באתר וואלה ניוז, הקלטות שהגיעו שופכות אור על מה באמת חושבת רינה על חברת החדשות בה עבדה קרוב ל-30 שנה.

שיחה במסגרת שבתרבות שהתקיימה לפני פרישתה של מצליח, שהנחתה אשת ערוץ 14 נוה דרומי, מעידה במשהו על הסיבות בגללן עזבה. במהלך השיחה נחשף תסכולה של מצליח מהמתרחש בחברה בשנים האחרונות.

יצא המרצע מן השק

"כל העיתונאים יצאו להגנת ערוץ 14, אף עיתונאי ימין לא יצא להגנתי כשאנשי ביבי שחטו אותי וכתבו "לרצוח את רינה מצליח" בתחנות רכבת. אני ישבתי באולפן שישי ויצאתי להגנת ערוץ 14… יש פה כוח של ממשלת נתניהו לסתום פיות לעיתונאים באופן הכי מובהק, ולא רק להם. יש להם כוח לפגוע בעיתונות החופשית, בפרקליטות, במשטרה, בבתי המשפט".

עוד דווח בוואלה ניוז כי נוה דרומי, טענה מנגד שזה נכון שיש עיתונאי ימין, אבל "סוגרים אותם בגטו בערוץ 14", מה שגרם למצליח לאבד את שלוותה, ולצעוק: "עמית סגל ממש בגטו. עמית סגל הוא העיתונאי הכי משפיע בישראל. והוא ממש לא לבד. רוצה לספור? רק אצלנו יש את עפר חדד, סיון רהב מאיר, יאיר שרקי ויש עוד שאני לא רוצה לנקוב בשמם כי הם לא יצאו בעצמם מהארון הימני…. תקשיבי לסגל, הוא העיתונאי הכי בולט אצלנו שמקבל הכי הרבה זמן מסך….".

"על מה את מדברת? אני יצאתי מפגוש את העיתונות כדי שעמית סגל ייכנס גם לפגוש את העיתונות כי לא מספיקות לו כל התוכניות האחרות. על מה את מדברת? ערוץ 12 הוא ערוץ ימני מובהק, עם יתרון גדול לימין, כולל עורכי התוכניות שלנו שכולם ימניים".

בהקלטות שדווח באתר וואלה ניוז, דרומי הביאה כדוגמה את אמנון אברמוביץ, ערד ניר ודני קושמרו – שאינם ימניים, ומצליח השיבה: "זה נכון. אנחנו עדיין לא ערוץ 14 ויש אצלנו מקום לדעות נוספות".

בחדשות 12 בחרו שלא להגיב לוואלה ניוז.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות