"מוצרי בשר, דגים וגבינות הופשרו בגלל הפסקת חשמל – אך בשופרסל מכרו כרגיל"

כך נראו מוצרי מזון שהפשירו בגלל הפסקת חשמל, אך למרות שהמוצרים היו אמורים לרדת מהמדף לכאורה, בסניף מכרו אותם כמו שהם. צפו בתיעוד


526

לקוחות שפנו למערכת מה הלו"ז, דיווחו כי באחד הסניפים המרכזיים של שופרסל בתל אביב, שופרסל ארלוזורוב, ארעה הפסקת חשמל במהלך השבת האחרונה, שהשביתה את מערכות הקירור במקום והמוצרים, בינהם בשר, דגים וגבינות – הופשרו.

בתיעוד שהגיע למערכת וצולם ע״י לקוחות שנכחו בסניף ניתן להבחין במוצרים כשהם מלאים במים וגבישי קרח. על אף כל זאת, ועל אף העובדה שהלקוחות התלוננו בפני ההנהלה במקום בסניף המשיכו למכור את המוצרים כפי שהם. ״אמרו לנו שהם מודעים לבעיה וכי הזמינו טכנאי. אבל זה לא גרם להם להפסיק למכור. לקחתי כמה מוצרי חלב, בהתחלה חשבתי שאולי סתם זה לא קפוא מספיק אלא שאז עברתי לקפואים. שם כבר שמתי לב שהכל ממש מופשר. בשר, דגים, הכל״… מספר א׳, אחד הלקוחות.

בשיחה עם מה הלו"ז, מנהל הסניף אכן התוודה כי "הם מכירים את הבעיה", אך לטענתו "הייתה תקלה בת חצי שעה בלבד כך שלא נראה היה שמדובר במשהו חריג", והוסיף "נבצע בדיקה נוספת ונזמין איש מקצוע".

על פי התקנות של משרד הבריאות בשר, עופות ודגים  טריים או נאים (שאינם מבושלים) חייבים  להיות בקירור (0 – 4 מעלות  צלזיוס) או בהקפאה (18- מעלות צלזיוס) בכל שלבי השיווק, ואין לקנות אותם אם אינם נמצאים במקרר או במקפיא. כמו כן אם בתוך שקית האריזה יש גבישי קרח סימן כי המוצר הופשר והוקפא שנית ולא רצוי לקנות מוצר כזה.

לדבריו של אילן קאשי, בקר בטיחות מזון שנחשף לתיעוד: ״כאשר יש הפשרה של חומר גלם מהחי אסור להקפיא אותו שנית משום שזה נותן לנו סיכון תברואתי מאד גדול במיוחד במה שראינו כאן דגים ומוצרים טחונים״. עוד הוא מוסיף כי ״חובה על בעל העסק לשלוח לעדכן את משרד בבריאות ואז יגיע מפקח וייתן את דעתו מה לעשות עם המוצרים- להשמיד או לשלוח להפשרה״. לדבריו, במקרה הספציפי הזה אין מה לשלוח להפשרה אלא רק להשמיד. וכי לפי התמונות המוצרים עמדו פושרים במשך שעות".

משופרסל נמסר בתגובה: ״סניף זה מצוי בתהליך החלפת מערכת הקירור וככל הנראה מדובר בתקלה נקודתית. המקרה יתוחקר לעומק והנהלים יחודדו בהתאם״.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות