עו"ד לירום סנדה | צילום: האתר הרשמי

האם עו"ד לירום סנדה יהיה ראש לשכת עורכי הדין הבא?

בעל אחד ממשרדי עורכי הדין המובילים בישראל רומז כי ייתכן ויתמודד בבחירות לראשות הלשכה: "מה עושים עם המיליונים שלנו? צריך לעשות מהפכה בעשרות תחומים של המקצוע"


עו"ד לירום סנדה | צילום: האתר הרשמי
793

עו"ד לירום סנדה, בעלי "סנדה, להב ושות' – חברת עורכי דין", שכבר שש שנים ברציפות נבחר לדירוג Duns 100, המדרג את המשרדים המובילים בישראל, רומז כי ייתכן וירוץ בבחירות הקרובות לתפקיד ראש לשכת עורכי הדין.

"בחירות ליו״ר לשכת עורכי הדין. מה אתם אומרים? הגיע הזמן לרוץ ולעשות מהפכה?", שאל עו"ד סנדה את עוקביו ברשתות החברתיות והוסיף, "לסחוף אחרינו 20,000 עורכי דין צעירים מיואשים? ולא רק צעירים, גם המון עורכי דין ותיקים לא מצליחים להרוויח כסף היום כי פגעו בהם ובהכנסות שלהם מכל הכיוונים".

עוד הוסיף עו"ד סנדה כי "הרי בשביל להיבחר ולעשות סוף לכל מה שעובר עלינו דרושים רק כ-10-12 אלף קולות. את זה נביא בזכותכם, בהליכה. צריך לעשות מהפכה בעשרות תחומים של המקצוע. לדאוג לפרנסה ולרווחה של כלל עורכי הדין. להבין איפה המיליונים שלנו ששילמנו, וגם איך איזה עורך ירצה בכנס מסויים או יהיה חבר באחת מוועדות הלשכה".

יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

"אני למדתי הכל, עברתי הכל, ראיתי הכל… אנחנו הגילדה הכי חזקה בארץ. נראה לי הגיע הזמן שנתנהג בהתאם ונקבל יחס וכבוד בהתאם. הגיע הזמן שנשלוט ונוכל להסתובב עם החליפה וראש מורם כיאה למעמד שלנו ולהשקעה שלנו. ראש לשכה לא יכול לבוא ממשרד קטן או בוטיק שמשאיר אותו עסוק במשרד ולא בלשכה. ראש הלשכה חייב לבוא ממגה משרד, עם תשתית ומשאבים אדירים שיאפשרו לו לעבוד למען עורכי הדין 24/7 במשך 4 שנים בלי לדאוג כלכלית".

ראש הלשכה בימים אלה הוא עו"ד אבי חימי, שהתמנה בתחילה כמחליף זמני, לאחר שמקורבו עו"ד אפי נווה, התפטר בעקבות מספר חשדות נגדו, אך ב-ביוני 2019, נבחר עו"ד חימי ברוב קולות וגבר על עו"ד ציון אמיר שהתמודד מולו על התפקיד.

עו"ד סנדה היה בעברו סגן יו"ר פורום ההוצאה לפועל הארצי בלשכת עורכי הדין והוא ומשרדו חברים בפורומים שונים של הלשכה העוסקים בעשרות הצעות חוק לרבות הופעות בוועדת חוקה של הכנסת. במהלך משבר הקורונה מונה עו"ד סנדה לצוות החקיקה המיוחד של לשכת עורכי הדין בתחומי חדלות הפירעון וההוצאה לפועל.

רוב התגובות לדבריו של סנדה תומכות ונראה כי הוא מקבל תמיכה גדולה מחבריו עורכי הדין לרוץ ולהתמודד בבחירות הקרובות לראשות לשכת עורכי הדין, שיתקיימו ביוני 2023, אך כמובן שלא מדובר במדגם מייצג. "אחת מנקודות הגאווה של משרדו של סנדה, הינה העובדה כי הוא פועל ללא לאות וללא עלות, במתן סיוע משפטי פרו-בונו מקיף לרבות הליכים לשם הבראה כלכלית לשכבות חלשות באוכלוסייה ואלו שמזלם לא שפר עליהם, וכן לניצולי שואה", אומר עורך דין לאתר חדשות מה הלו"ז.

עו"ד לירום סנדה מסר בתגובה לחדשות מה הלו"ז: "אין לי מה להוסיף מעבר למה שנכתב".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות