"צחק על טבעונים באירוע של עיריית ת"א והתבקש להפסיק": הופעתו של אסי כהן (שאולי) הופסקה אחרי 10 דקות

אירוע חריג במהלך הופעה של כוכב ארץ נהדרת שסיפר בדיחה על עגל שנפרד מאימו * שחקנים וזמרים יצאו להגנתו ברשת


17786

אירוע חריג הערב בתל אביב לאחר שאסי כהן, שחקן 'ארץ נהדרת' של קשת 12, שמופיע על במות ברחבי הארץ בדמות של שאולי מהתוכנית, התבקש לרדת מהבמה במהלך אירוע סגור של העירייה, כעשר דקות לאחר שהחלה.

על פי הפרסום של "ערב טוב עם גיא פינס" כהן הופיע במהלך טקס "אות יקיר העיר תל אביב" בדמות של "שאולי" (מהתוכנית ארץ נהדרת) וכעבור 10 דקות התבקש לרדת מהבמה כי "החומרים לא מצחיקים ופוגעניים". על פי הפרסום של "ערב טוב", נוכחים במקום טענו ש"בין הבדיחות הפוגעניות היו בדיחות קשות להאזנה על טבעונים וגרר בוז מהקהל". עד ראייה אחר סיפר ל"ערב טוב" כי כהן הורד מהבמה לאחר שאחד מעובדי המקום ניגד אליו ולחש לו באוזן שעליו לרדת מהבמה. על פי הדיווח, כהן הופיע במופע סגור של עובדי ומתנדבי עיריית תל אביב שלא התחברו לחומרי המופע, שעל פי טענות "צחקו על גם על גייז, טבעונים, בעלי חיים ועוד".

רבקה טובלי, שהיתה נוכחת באירוע, העלתה בפרופיל הפייסבוק שלה: אני באמת לא הבנתי אותך שאולי. זה היה לא מצחיק, בוטה וגס. למה התכוונת? האם התכוונת לסאטירה? לא אז לא הצליח לך. האם התכוונת להצחיק? גם לא. האם התכוונת להרוויח כסף? לא נראה לי שזה הכיוון. מה מצחיק בזה שזה בכלל לא נורא להפריד עגל מאימו, כי עגל הוא חיה מטומטמת. רגע, אני לא נושמת מרוב צחוק, ממש קורע. אני משתנקת (אולי מאימה). מה מצחיק שבשר הפרה מותר לאכילה, כי גם היא חיה מטומטמת שאוכלת ומחרבנת בעת ובעונה אחת. מה מצחיק? לא, באמת לא הבנתי. תסביר לי בבקשה. היא מחרבנת ואוכלת בעת ובעונה אחת. יוווו ממש קורע, איזה צחוקים".

עוד הוסיפה טובלי: "אסי כהן, הכרתי אותך (לא באופן אישי) כאומן מוכשר עד מאוד, קומיקאי, חקיין ושחקן דרמטי מוכשר, שהרבה פעמים מעביר מסרים משמעותיים ובעלי ערך. אז מה היה בעל ערך בהופעה הזו? מה השתבש אצלך? גם אם הכותבים לא טובים מספיק, היכן שיקול הדעת שלך? הקהל הזדחל החוצה די מהר וגם אני איתו. אני ממש מקווה שסיימת את ההופעה מול אולם ריק, פשוט לא הייתי מסוגלת להישאר עד הסוף. מקווה שתתעשת ותחליף חומרים במהרה בימינו אמן!" וסיכמה בכך ש"ההופעה של "שאולי" אסי כהן היתה בטקס יקיר העיר תל אביב. צחוקים על טבעונים. אגב, אני צמחונית, שמסוגלת לצחוק על טבעונים וצמחונים, אם זה מצחיק. שאלתי רבים שיצאו מהאולם אם הם אוכלי בשר, וענו לי שכן".

גם אורן ברסקי, אחד הנוכחים באירוע, התייחס למקרה בטוויטר: "קטע מוזר. הייתי עכשיו בארוע של עיריית תל אביב שבסופו הייתה הופעה של שאולי (אסי כהן) בערך באמצע ההופעה ניגש אליו מישהו לבמה- אדם מבוגר, לא מהמארגנים, קרא לו למרגלות הבמה, ולחש לו משהו באוזן. אסי חוזר למיקרופון אומר תודה רבה לילה טוב ועוזב את הבמה. הקהל בהלם".

אסי כהן בדמות "שאולי" בתוכנית ארץ נהדרת | צילום ארכיון

הגולש יהונתן קשני סיפר בטוויטר על האירוע גם כן: "הייתי עכשיו בהופעה הזו. אירוע של העירייה והופתענו מזהות האומן האורח. אחותי הדתייה ״סרוגה״, אמא שלי הסופר דתייה, דודתי הסמי חרדית ואני החילוני הסאחי פשוט נהנינו מכל רגע. היה קורע כמו שקומדיה צריכה להיות. לצערי חלק לא מבוטל מהקהל לא עשה את הסוויץ׳ ולא הבין את הז׳אנר של שאולי. חבל".

גבי שמעיה שנכח בקהל תיאר בפוסט בפייסבוק: "כמדי שנה הגענו להשתתף בטקס אות יקיר העיר שמובילה עיריית תל אביב יפו. בתום הטקס העירייה מפנקת את המוזמנים במופע טוב, והשנה זה היה שאולי של אסי כהן. שאולי כמו שאולי אומר הכל בפנים, מי שמכיר אותו מבין את ההומור. לצערי, לא מעט מהמוזמנים לא הבינו זאת". "כעבור עשרים דקות קמה חבורה ויצאה בהפגנתיות. אדם אחר, לא צעיר, ניגש אל הבמה לאסי, אמר לו כמה מילים, נראה שזה עירער את אסי, הוא הודה לכולם ויצא מהבמה. הקהל נשאר המום. אני שואל, מאיפה לאנשים יש את החוצפה לפגוע בפרנסתו של אדם ובקהל שהגיע לשמוע את אסי? המופע הזה רץ כבר שנה, מי שלא מתאים לו, שיקום ויילך. מי שלא מבין את ההומור, שיעזוב".

שחקנים וזמרים יצאו להגנתו

השחקן דין מירושניקוב כתב: "הבן אדם היחיד שמעביר מסר בהומור, להוריד שחקן בבושת פנים זו אלימות", הזמר אביב גפן שנמצא בניו יורק פרסם ברשת: "הייתי כבר ארבע פעמים בהופעה שלו", מייקל לואיס כתב: "הבן אדם גאון השחקן הכי טוב בארץ, וזה שהם לא התחברו זה לא קשור אליו זה שלהם".

השחקנית נלי תגר אמרה: "תזכרו את היום הזה שאנשים לא מבינים הומור, לא ירחק היום ואסור יהיה לצחוק על כלום".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות