הירוקים של חיפה

יו"ר הירוקים של חיפה: ״תוציאו את היד שלכם מהכסף של תושבי העיר״

המועמד לראשות העיר חיפה אביהו האן יוצא נגד כוונת הממשלה להלאים את הארנונה העסקית מהעיריות


הירוקים של חיפה
220

״הדבר יגרום לקריסת חיפה ופגיעה אנושה בשירות לתושב. לא נהייה הקופה הקטנה של הממשלה. חובתנו קודם כל לתושבים"

אביהו האן יו"ר הירוקים של חיפה – ומועמדה לראשות העיר, השתתף היום בהפגנה מול כינוס שרי הממשלה בחיפה – תחת הכותרת "מצילים את חיפה – מתנגדים להפיכה המשטרית".

אחת מהחלטות הממשלה האחרונות, כחלק משורת מהלכי החקיקה אשר הביאו להפגנות ענק, היא תיקון לחוק הארנונה במסגרת חוק ההסדרים – במסגרתו תוכל הממשלה לקחת לעצמה חלק ניכר מהארנונה העסקית אשר גובות העיריות ומממנות דרכה את השירותים לתושב. במצב שבו ההפיכה המשטרית תעבור בחקיקה בכנסת – לא תוכל העירייה לעתור לבג"ץ משום שהכנסת תוכל להפעיל פסקת התגברות ובעצם לכפות בחקיקה את ריסוקן הכלכלי של העיריות לטובת מימון מאוויי השלטון.

האן הנו המועמד היחיד לראשות העיר אשר יוצא בחריפות נגד הכוונה להלאים את הארנונה העסקית מהעיריות ואמר: ״באנו לפה, הירוקים של חיפה בראשותי וגם תומכים רבים בי מכלל רבדי האוכלוסייה כולל מהימין – להגיד לממשלה – אל תפתחו עוד חזית מול הרשויות. תפעלו בהסכמה ובהידברות. אנחנו לא נהייה הקופה הקטנה שלכם״. ״תוציאו את היד שלכם מהכסף של תושבי חיפה. בכספים אלו מקימים מוסדות חינוך, אמורים לנקות את העיר, אמורים לתת תקווה לצעירים ולתעסוקה. בשל ניהול כושל עד עתה, חיפה כבר גוררת 3 מיליארד ש"ח חובות. כעת "בזכותכם" העיר תקרוס לגמרי ותהפכו את העיר השלישית בגודלה בישראל לקבצנית״. אני לא אתן לזה לקרות! לא מספיק שהם מנסים להשתלט על בתי המשפט, כעת הם גם מנסים להשתלט על העיריות, על תקציבן ועל תחום התכנון והבנייה בהן. יש ראש עיר אנמית שלא עושה דבר בנושא ובמקביל יש חברי מועצה בעירייה שמוכנים לסתום את האף והפה בשביל פירורים ותמונה לפייסבוק ולדבר בפאנל עם שרי הממשלה – אבל שקט הוא רפש, חיפה לא תשקוט. אני לא אשקוט – באנו לפה היום, הירוקים של חיפה בראשותי כדי להגיד לשרי הממשלה – תעצרו את התוהו ובוהו, תקשיבו לקולות ברחוב. קוראים לנו אנרכיסטים וטרוריסטים, אבל אנחנו פטריוטים״.

״הממשלה החדשה לא רק מתעלמת ממשבר האקלים, מזיהום האוויר החמור פה בחיפה, ומהצורך להגן על שטחים פתוחים – היא גם מובילה צעדים שיפגעו בנו עוד יותר. זה לא עניין של ימין ושמאל או באיזו מפלגה אנשים תומכים – זה ממש ניסיון להכניס לתושבים יד לכיס ולפגוע בשירותים שהם מקבלים. אני לא אתן לזה לקרות ואני קורא לכל תושבות ותושבי חיפה להצטרף אלי״.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות