חבר מועצת העיר חיפה, קיריל קארטניק | צילום: מיכה בריקמן

"חיפה איבדה בשנים האחרונות את המוניטין שלה כמקום שנוח ובטוח לחיות בו"

קיריל קארטניק, המתמודד על ראשות עיריית חיפה, פנה הבוקר במכתב לראש הממשלה נתניהו ולשר לביטחון לאומי בן גביר, בעקבות השתוללות האופנוענים ברחובות העיר ביום כיפור. "הגיע הזמן לנקוט בצעדים מיידיים למניעת האסון הבא", כותב קארטניק


חבר מועצת העיר חיפה, קיריל קארטניק | צילום: מיכה בריקמן
338

חבר מועצת העיר חיפה, המתמודד לראשות העירייה, קיריל קארטניק, שלח הבוקר (רביעי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תחת הכותרת "החזרת תחושת הביטחון לתושבי חיפה". במכתבו מפרט קארטניק את אירועי יום הכיפור האחרון, בהם עשרות רוכבי אופנועים נסעו בפראות ובמהירות מופרזת בכבישי העיר, צפרו והרעישו.

כותב קארטניק: "חיפה איבדה בשנים האחרונות את המוניטין שלה כמקום שנוח ובטוח לחיות בו. מדי שבוע נשמעות יריות ברחובות העיר, מכוניות עולות באש ומתרחשות תקיפות סכינים. למרות העובדה שמאות מצלמות וידיאו מותקנות ברחובות העיר, רוב הפושעים נותרים ללא עונש. תושבי אזורים מסוימים בעיר חוששים לצאת בשעות הערב. שלשום, בערב יום כיפור, היו תושבי שכונת נווה שאנן עדים לפשע מקומם נוסף. אירוע מכוער ומתריס התרחש כאשר קבוצה גדולה של עשרות צעירים רכבו על אופנועים ברחבי השכונה, נסעו בפראות ובמהירות מופרזת לתוך קבוצות של ילדים, צפרו, גרמו לרעש וקראו קריאות נגד יהודים".

מוסיף קארטניק: "ידוע לי כי חלק מרוכבי האופנועים נעצרו על ידי המשטרה, אך זה לא מספיק. אני חושב שהתקרית האחרונה היא תוצאה של חוסר פיקוח והיעדר ענישה. זה לא מצב נורמלי, וחייבים לנקוט בצעדים מיידיים למניעת האסון הבא. אני וחברי סיעת 'אני חי פה' פונים לממשלה ולשר לביטחון לאומי בדרישה להשיב את הביטחון לתושבי העיר, ובדחיפות. לדעתי, הממשלה חייבת למנות ועדה מיוחדת לבחינת האירועים ולגבש המלצות לפעולה. נוסף על כך, יש להגביר את הפיקוח העירוני, בין אם לשלוח חיילי מג"ב ובין אם על ידי הפעלת מוקד פיקוח עירוני, הכולל סיור שטח, ובכך להשיב את תחושת הביטחון הכללי לתושבי חיפה".

ל"מה הלוז" אמר קארטניק: "האירועים האחרונים בחיפה הם תוצאה של חוסר פיקוח וענישה. זו רק דוגמה אחת מני רבות. התושבים בשכונות מסוימות בעיר חוששים לצאת מהבית. זה לא מצב נורמלי, וחייבים לנקוט בצעדים מיידיים למניעת האסון הבא. אנו לא נאפשר לממשלה להפקיר את העיר שלנו, אנו ניאבק להשבת הביטחון לתושבי חיפה. אני קורא לראש הממשלה ולשר לביטחון לאומי לטפל בתופעה בדחיפות".

לימור כרסנטי, מספר 2 ברשימת "אני חי פה": "אנו קוראים לפתרון מעשי שישפר את איכות חייהם של תושבי חיפה. הממשלה חייבת למנות ועדה מיוחדת לבחינת האירועים ולגבש המלצות לפעולה".

למכתבו של קארטניק מכותבים גם ראש עיריית חיפה עינת קליש רותם ומפקד משטרת חיפה.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות