"המון דברים בעיר פשוט לא מתפקדים". קיריל קארטניק

הצעיר שבגיל 19 עלה לבדו לישראל כדי להתגייס לצה"ל והפך לחבר מועצה נמרץ – יתמודד לראשות העיר חיפה

לפני 14 שנה הוא עלה לבדו לארץ, התגורר בבית החייל בחיפה תוך כדי שירות ביחידות מובחרות והתאהב בעיר: לאחר פעילות נמרצת כחבר מועצה, שצובר תהודה גם ברשתות החברתיות, קיריל קארטניק הודיע כי יתמודד לראשות העיר חיפה: "הגיע הזמן להעיר את חיפה מעשרים שנות שנות תרדמת"


"המון דברים בעיר פשוט לא מתפקדים". קיריל קארטניק
599

מערכת הבחירות בחיפה מתחממת. חבר מועצת העירייה, קיריל קארטניק, הכריז רשמית כי יתמודד לראשות העיר. קארטניק מוכר באחד מחברי המועצה הנחושים שנלחמים בגורמים ציבוריים ללא חת אך את הסיפור מאחורי הכל לא כולם מכירים.

המסע של קיריל קארטניק (33) בארץ התחיל מנקודת זינוק נמוכה למדי, כשבחר לעלות בגפו מאוקראינה לישראל בגיל 19 ולהתגייס לצבא, התגורר בבית החייל בחיפה ושירת ביחידות מובחרות, "הכול מתוך שליחות ואהבת הארץ", אומר קארטיניק לחדשות חיפה והקריות.

עם שחרורו מצה"ל, ללא "גב כלכלי", עבד בעבודות שונות לפרנסתו ואסף שקל לשקל. לאחר 5 שנים העלה גם את הוריו לחיפה, בה הם הצטרפו לקהילת חב"ד המקומית, "במשך שנים פירנסתי גם את עצמי וגם הוריי כדי שלא יחסר להם כלום", הוא אומר, "זאת במקביל ללימודיי תואר ראשון ותואר שני במדעי המדינה – מנהל ציבורי באוניברסיטת חיפה".

עלה לבדו לישראל בגיל 19 כדי להתגייס. קארטניק במהלך שירותו בצה"ל

כמי שראה את הטעון שיפור בחיפה לקח החלטה להתמודד למועצת העיר חיפה ולהשפיע "בתור מי שהגיע ממקום של מצוקה ויוקר המחייה אוזניי ולבי קשובים לכל בעיה ופנייה של תושבים, מהמקום הזה אני שואף לחולל שינוי. ב-2018 בבחירות לראשות העיר חיפה הצטרפתי לאחד המועמדים לראשות העיר, בעיצומו של קמפיין בחירות. כבר אז ניהלתי בצורה מאוד מוצלחת מטה של עולים מברית המועצות לשעבר בעיר".

בישיבות הרבות שקיים ברחבי העיר הקשיב לקולות הציבור, למצוקות ולליקויים שיש לתקן בעיר ונותרו ללא מענה והחל לפעול.

"תוך כשנה העברתי עד היום יותר מ-10 הצעות לסדר ו-20 שאילתות לטובת תושבי העיר, הצלחתי להעביר הצעה לסדר שמעדכנת את התושבים לפני שמעקלים להם את החשבון בנק, בזכות העבודה שלי מתקני כושר בפארק הכט חזרו למקומם, אמורים להוסיף גינות כלבים לעיר, פקחי העירייה עברו הדרכות נוספות והפסיקו 'להציק' לעסקים קטנים, העיר קלטה עולים חדשים בצורה מסודרת בתחילת המלחמה באוקראינה ועוד".

חבר מועצה נמרץ. קיריל קארטניק בישיבת מועצת העיר חיפה | צילום: ראובן כהן

קיריל קארטניק, בן 33, מתגורר בשכונת קרית שפרינצק בעיר עם ארוסתו, אלינה רויזמן, מתמודד בימים אלה למועצת העיר חיפה, לקראת הבחירות הקרובות שיתקיימו ב-31 באוקטובר, בראש סיעה עצמאית בשם "אני חי פה" וכעת הודיע כאמור כי יתמודד גם לראשות העיר.

לקארטניק ביקורת נוקבת על מצבה של העיר, "חיפה חייבת לשנות את התדמית שלה מעיר פנסיון לעיר של צעירים", הוא אומר, "ב-2022 עזבו את חיפה 12,000 צעירים, כשחשוב לציין – שצעירים ועסקים קטנים הם מנוע הצמיחה של העיר".

איך לדעתך ניתן להחזיר את הצעירים לחיפה ולהחיות את העיר?

"דבר ראשון חייבים לבנות עוד מקומות תעסוקה כגון פארק מת"ם 2 שיביאו איתם מקומות עבודה חדשים לסטודנטים. אגב, כחלק מפעילותי כחבר מועצה שזמין לכל תושב שפונה אליי, הבנתי שהמון דברים בעיר פשוט לא מתפקדים. מנהל ההנדסה למשל? יש לזרז את הטיפול בבקשות שמגיעות לשם ולקצר ביורוקרטיה שעוצרת תהליכי בנייה, ופה אני מדגיש – תושבי חיפה לא ערוכים מפני רעידות אדמה וקריסת מבנים. ועוד לא התחלתי לדבר על תוכניות תרבות פנאי וקידום החינוך והספורט שפשוט לוקים בחסר והתיירות בעקבותיהן בירידה. אני מכיר את המערכת מבפנים לבוריה על כל עובדיה, יש תקציבים גדולים בקופת העיר אך הניהול כושל וחל בזבוז רב על חשבון כספי הציבור. ידעתם ש-42% מתקציב העירייה הולך למשכורות העובדים? זאת ועוד – שליש מהם אינם חיפאים. מה עם 'עניי עירך קודם'? וזו רק דוגמה מיני רבות שאני מתכוון לשנות".

"אני אוהב את העיר שלי, זו העיר שבקרוב אתחתן בה, אקים את משפחתי ואגדל את ילדיי. לחיפה יש פוטנציאל אדיר והחלטתי להקדיש את חיי כדי שילדיי יזכו לגדול בעיר טובה יותר. יש פה נופים שאין במקום אחר, יחד עם זאת קיים פוטנציאל ענק שטרם מומש – למינוף עסקי, חברתי, תרבותי ועוד. אני אדם של מעשים ולא מילים ריקות מתוכן. עם הידע והניסיון הרבים שלי אני מאמין ובטוח שאוכל להוביל לשיפור איכות חיי תושבי חיפה ולראות אותה פורחת ובענק".

קארטניק עם הוריו וארוסתו בטקס סיום קבלת התואר באוניברסיטת חיפה

מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות