סמנכ"ל הכספים של אופקו, שרון בן אור

הורמון הגדילה הישראלי של "אופקו" אושר לשיווק בארה"ב

החברה קיבלה אישור מה-FDA עבור הורמון הגדילה שלה הניתן בשחרור מושהה * סמנכ"ל הכספים של החברה, שרון בן אור: "כ-4,000-10,000 ילדים בעולם סובלים מנומך בעקבות מחסור בהורמון גדילה. במדינות מסוימות נותנים הורמון גדילה גם לילדים עם נומך לא מוסבר"


סמנכ"ל הכספים של אופקו, שרון בן אור
663

חברת אופקו הנסחרת בתל אביב ובוול סטריט, הודיעה כי קיבלה אישור ממינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) עבור הורמון הגדילה שלה הניתן בשחרור מושהה. בגלובס דווח כי האישור התקבל למעשה על ידי חברת פייזר, שקיבלה את הזכויות לשיווק ויצור התרופה. בעקבות ההודעה מניית החברה עלתה בכ-9% ובאותו הבוקר עמד שווי החברה על 4 מיליארד שקל.

אופקו היא חברת ביומד רב תחומית, המהווה את פעילותו העיקרית בתחום הביומד של ד"ר פיליפ פרוסט, לשעבר יו"ר טבע. אופקו הוקמה ב-2006 תוך מיזוג של שתי חברות שבהן החזיק פרוסט לתוך חברה שלישית בורסאית.

לדברי שרון בן אור, סמנכ"ל הכספים של אופקו, שהתראיין השבוע לכלי תקשורת רבים בארץ ובעולם: "אנחנו החברה השלישית בעולם שקיבלה את אישור ה-FDA להורמון גדילה בשחרור מושהה, הניתן פעם בשבוע. אנחנו פועלים בעוד מדינות בעולם שבהן כבר קיבלנו אישור, וברוב המדינות הללו אנחנו אנחנו שחקן יחיד במתן השבועי. השוק הוא כ-3 מיליארד דולר בשנה, וכיום הוא נחלק בין שבע חברות, שלחלקם יש רק מוצרים למתן יומי. ההערכה היא כי המוצר למתן יומי יעלם בהדרגה, אפילו במהירות, והמוצרים במתן שבועי יכבשו את השוק".

בן אור, המתגורר עם משפחתו בקרית אתא, אמר עוד לגלובס: "אחד ל-4,000-10,000 ילדים בעולם סובלים מנומך בעקבות מחסור בהורמון גדילה. במדינות מסוימות נותנים הורמון גדילה גם לילדים עם נומך לא מוסבר. הילדים הללו צריכים להזריק לעצמם את ההורמון כל יום, 365 ימים בשנה. את ההורמון מחזיקים בקירור, וכל העניין מאוד מכביד על הילדים. מחקרים הראו כי שני שלישים מהילדים מפספסים זריקה בשבוע, וזה גם פוגע בטיפול. חלק לא זניח מן הילדים נוטשים את הטיפול אחרי שנה או שנתיים, למרות שהם יכולים למצות את תועלות הטיפול אם יתמידו בו למשך כל התקופה שבה הוא רלוונטי, כלומר בערך עשור".

"זריקה שבועית אמורה להיות הרבה יותר נוחה עבור הילדים, לאפשר להם להתמיד בטיפול וכך אולי גם להגדיל את השוק".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות