ראש הממשלה בנימין נתניהו

נתניהו מגיב להחלטת התובע בהאג: "עיוות מוחלט של המציאות"

"דוחה בשאט נפש את ההשוואה של התובע בהאג בין ישראל הדמוקרטית לבין רוצחי החמאס"


ראש הממשלה בנימין נתניהו
117

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (שני) להחלטת התובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג להוציא צווי מעצר נגדו ונגד שר הביטחון יואב גלנט, וכן נגד ראשי ארגון הטרור חמאס.

"צו המעצר השקרי והאבסורדי של התובע בהאג אינו מכוון רק כלפי ראש ממשלת ישראל ושר הביטחון, אלא כלפי מדינת ישראל כולה," אמר נתניהו. "הצו הזה מכוון נגד חיילי צה"ל, שנלחמים בגבורה נגד מחבלי החמאס האכזריים שתקפו אותנו במתקפה הנוראה ב-7 באוקטובר."

נתניהו פנה לתובע בהאג בזעם: "איך אתה מעז להשוות בין מחבלי החמאס הרצחניים לחיילי צה"ל, הצבא המוסרי ביותר בעולם? איך אתה משווה בין החמאס שרוצח, שורף, כורת ראשים, אנס וחוטף את אזרחינו, לבין חיילי צה"ל שנלחמים מלחמה צודקת ומוסרית שאין כמוה?"

"בתור ראש ממשלת ישראל," הוסיף נתניהו, "אני דוחה בשאט נפש את ההשוואה של התובע בהאג בין ישראל הדמוקרטית לבין רוצחי החמאס. זהו עיוות מוחלט של המציאות, ומראה בדיוק כיצד נראית האנטישמיות החדשה – היא עברה מהקמפוסים למערב לבית המשפט בהאג. זו בושה."

נתניהו פנה לאזרחי ישראל והבטיח: "הניסיון לכבול את ידינו ייכשל. לפני 80 שנה העם היהודי היה חסר מגן מול אויבינו, אבל לא עוד. כמו שאמרתי בערב יום השואה ב'יד ושם' בירושלים: כראש ממשלת ישראל, אני מתחייב ששום לחץ ושום החלטה בשום פורום בינלאומי לא ימנעו מאיתנו להכות באלו שמבקשים להשמיד אותנו. נמוטט את שלטון הרשע של החמאס ונשיג ניצחון מוחלט. מול השקרים בהאג אני אומר: נצח ישראל לא ישקר!"

שר הביטחון יואב גלנט | צילום: 14

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן תקף את התובע הראשי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, קארים חאן, וטען כי החלטתו לבקש צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט היא "שערורייה". לדבריו, "לא משנה מה שהתובע מנסה לרמוז, אין שום שוויון בין ישראל לחמאס. תמיד נעמוד לצד ישראל נגד איומים על ביטחונה."

גם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן הוציא התייחסות חריפה נגד התובע: "ארה"ב דוחה לחלוטין את הודעת התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי (ICC) על הבקשה למעצר בכירים ישראלים בצירוף צווים למחבלי חמאס. ההשוואה בין ישראל לחמאס היא מבישה. חמאס הוא ארגון טרור אכזרי שביצע את הטבח הקשה ביותר ביהודים מאז השואה ועדיין מחזיק עשרות חפים מפשע, כולל אמריקנים."

בלינקן הוסיף כי "לארצות הברית היה ברור כבר הרבה לפני הסכסוך הנוכחי שאין לבית הדין סמכות שיפוט בעניין זה. בית הדין הוקם כבית משפט בעל סמכות שיפוט מוגבלת. מגבלות אלו נטועות בעקרונות של 'השלמה', שלא נראו מיושמות כאן, על רקע החיפזון של התובע לבקש צווי מעצר אלה במקום לאפשר למערכת המשפט הישראלית הזדמנות מלאה לחקור את המקרים."

"יתרה מכך," הוסיף בלינקן, "התובע עצמו היה אמור לבקר בישראל כבר בשבוע הבא כדי לדון בחקירה ולשמוע מממשלת ישראל. צוות התביעה היה אמור לנחות היום בישראל כדי לתאם את הביקור. אך ישראל קיבלה הודעה שהצוות לא עלה על הטיסה באותו זמן שבו הכריז התובע בטלוויזיה על האישומים. נסיבות אלו ואחרות מעמידות בספק את הלגיטימיות והאמינות של החקירה הזו."

"ביסודו של דבר, החלטה זו לא עוזרת, ואף מסכנת את המאמצים המתמשכים להגיע להסכם הפסקת אש שיכלול שחרור בני ערובה והגברת הסיוע ההומניטרי," הוסיף בלינקן. "אלה היעדים שארצות הברית ממשיכה לשאוף אליהם ללא הפסקה."


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות