(צילום: GETTYIMAGE)

מכבי: עלייה של כ-30 אחוז בסובלים מדיכאון וחרדה

השבוע השמיני למלחמה: במכבי שירותי בריאות מדווחים על עלייה חדה במספר הסובלים מדיכאון וחרדה; עלייה של פי 2.5 בקרב נשים לעומת גברים, עלייה גם בקרב ילדים ובני הגיל השלישי. מנכ"לית מכבי: "אתגר מרכזי שעומד בפני מערכת הבריאות"


(צילום: GETTYIMAGE)
569

אתמול (רביעי), ביומה ה-54 למלחמה, פרסמה מכבי שירותי בריאות נתונים המציגים עלייה משמעותית באבחנות מטופלות ומטופלים בתחום בריאות הנפש בהקשר של דיכאון וחרדה. מהנתונים עולה, כי בתום ששת השבועות הראשונים למלחמה (8 באוקטובר עד 18 בנובמבר) לעומת ששת השבועות שקדמו למלחמה בניכוי ימי החגים (30 ביולי עד 9 בספטמבר), נרשמה עלייה של 29 אחוז במספר המטופלים המאובחנים בחרדה או בדיכאון. בקרב גברים נרשמה עלייה בשיעור של 15 אחוז, כאשר בקרב נשים נרשמה עלייה משמעותית של 37 אחוז (הפרש של 150 אחוז בין נשים לגברים).

במכבי בדקו גם את נתוני תקופת המלחמה לעומת התקופה המקבילה אשתקד בניכוי חגים (23 באוקטובר עד 3 בדצמבר), וגם כאן נרשמה עלייה חדה של 24 אחוז במאובחנים בחרדה או בדיכאון, כאשר העלייה בקרב נשים גדולה פי שלושה מהעלייה בקרב גברים – 31 אחוז לעומת 10 אחוז בהתאמה.

(צילום: GETTYIMAGE)
(צילום: GETTYIMAGE)

מבחינת גילים: עלייה של 47 אחוז נרשמה באבחנות בקרב נשים בגילאי 59-18 ו-20 אחוז בקרב הגברים בקבוצת גיל זו בששת השבועות הראשונים למלחמה לעומת התקופה שקדמה למלחמה. עלייה של 21 אחוז נרשמה באבחנות בקרב בנות בגילאי 17-0 ועלייה דומה של 18 אחוז נרשמה בקרב בנים בקבוצת גיל זו. כמו כן, גם בקרב גילאי 60 ומעלה נרשמה עלייה של 22 אחוז בקרב בנות הגיל השלישי.

מנהלת תחום בריאות הנפש במכבי שירותי בריאות, ד"ר טלי שמואלי מסבירה, כי האירועים המחרידים של 7 באוקטובר עוררו בציבור תחושות רבות של כאב, תסכול ועצב עמוק. "אופי האירועים חסרי התקדים מייצר תחושות קשות שמשתקפות היטב בנתוני הביקוש לצריכת שירותי בריאות הנפש ובנתוני הביקוש לתרופות. מרבית הפונים זקוקים בעיקר למספר שיחות טיפוליות על מנת לרכוש כלים בסיסיים להרגעה והפניות הן בעיקר לשירותי הרפואה הראשונית לצורך קבלת סיוע בתכשירי הרגעה".

מנכ"לית מכבי שירותי בריאות סיגל דדון-לוי: "האתגר המרכזי שעומד בפני מערכת הבריאות כולה בעת הזאת הוא תחום בריאות הנפש. אירועי המלחמה גורמים נזק נפשי רב הכולל טראומה, חרדה ודיכאון, והיקף האוכלוסייה הנפגעת גדול ובדרגות שונות של פגיעה. המענה הנפשי שנדרש בטווח המיידי ושיידרש בטווח הרחוק הוא בסדרי גודל שונים מאוד מהמוכר לנו. הגדרתי את תחום זה כתחום האסטרטגי של מכבי לשנה הקרובה, ומערכת הבריאות כולה מגויסת וממוקדת לטיפול מיטבי בנושא".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

  • מערכת מה הלוז |
  • 22/07/2024
זהירות, ג'אנק פוד
נגישות