נשיא האוניברסיטה, פרופ’ רון רובין | צילום ארכיון

החלטה הזויה: אוניברסיטת חיפה חזרה בה מהשעיית שמונה סטודנטים שהואשמו בתמיכה בחמאס

על פי פרסום באתר "הארץ", המוסד הסכים לפנות לגישור מול השמונה, לאחר שבשבוע שעבר השעה אותם עד תום ההליך נגדם בטענה שנוכחותם בקמפוס עלולה לגרום ל"מצבים קיצוניים". רובם הושעו עוד באוקטובר בעקבות פרסומים ברשתות לאחר הטבח בעוטף


נשיא האוניברסיטה, פרופ’ רון רובין | צילום ארכיון
282

הממונה על המשמעת באוניברסיטת חיפה חזר בו אתמול (שבת) מההחלטה להשעות שמונה סטודנטים שהואשמו בהבעת תמיכה בחמאס ברשתות החברתיות בעקבות מתקפת ה-7 באוקטובר. כך מפרסמת היום הכתבת שירה קדרי-עובדיה באתר "הארץ".

על פי הפרסום, נגד השמונה מתנהל הליך משמעתי, וההחלטה להפסיק את השעייתם התקבלה אחרי שהתביעה מטעם אוניברסיטה הודיעה, כי אין לה התנגדות לכך ולאחר פנייה של ארגון עדאלה בנושא. בנוסף לכך, האוניברסיטה הסכימה לפנות להליך גישור בעניינם של השמונה.

בשבוע שעבר פורסם ב"הארץ", כי התביעה באוניברסיטה ביקשה להשעות את הסטודנטים בנימוק שנוכחותם בקמפוס עלולה לגרום ל"מצבים קיצוניים" ש"דורשים פעולות הולמות כדי למנוע תוצאות הרות אסון". האוניברסיטה אישרה את הבקשה והחליטה על השעייתם עד תום ההליכים המשמעתיים, ימים בודדים לפי תחילת הלימודים. השמונה טענו בתגובה כי האוניברסיטה אינה מפרטת מה הנזק שהם עלולים לגרום, והוסיפו כי השעייתם עוד בטרם התקבלה החלטה בעניינם פוגעת ביכולתם להמשיך בלימודים.

רקטור האוניברסיטה, גור אלרואי | צילום: Sebiklor, CC BY-SA 4.0, ויקישיתוף
רקטור האוניברסיטה, גור אלרואי | צילום: Sebiklor, CC BY-SA 4.0, ויקישיתוף

על פי הפרסום ב"הארץ", שישה מהסטודנטים הושעו שלושה ימים לאחר פרוץ המלחמה, אז הודיע להם רקטור האוניברסיטה, פרופ' גור אלרואי, כי הם מושעים מהלימודים עד לבירור הטענות כי הביעו תמיכה במתקפת חמאס על ישראל. אלרואי אמר אז ל"הארץ", כי התמיכה התבטאה בשיתוף תמונות "מעוררות חלחלה" לצד כיתוב כמו "אחלה בוקר", או "מגיע להם".

כשלושה שבועות אחר כך נפתחו הליכי המשמעת נגד הסטודנטים. עדים שנכחו בדיון ועדת המשמעת בעניינם סיפרו, כי בפתחו הציג אלרואי לנוכחים סרטון של כמה דקות ובו תיעודים קשים של מעשי הטבח שהתרחשו ב-7 באוקטובר. תחילה קבע הממונה על המשמעת כי ההשעיות שעליהן הכריז הרקטור מבוטלות עד תום הבירור, אך בהמשך חזר בו, וכעת, עם השבתם ללימודים, הוא חזר בו בשנית.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות