הטכניון (צילום: חנאי)

דרישה להרחיק לצמיתות מהטכניון את הסטודנטית שהביעה צער על מותו של המחבל שרצח בעינויים את החייל משה תמם

מנכ"ל ארגון "בצלמו" שי גליק פנה לנשיא הטכניון, פרופ' אורי סיון, בדרישה להרחיק לצמיתות את הסטודנטית מאיסה פדילה, לאחר שהביעה בסטורי באינסטגרם צער על מותו של המחבל ואליד דקה ממחלת הסרטן. דקה ריצה מאסר עולם בגין חטיפתו ורציחתו בעינויים של החייל משה תמם ב-1984


הטכניון (צילום: חנאי)
217

מנכ"ל ארגון "בצלמו" שי גליק דורש מנשיא הטכניון פרופ' אורי סיון להרחיק לצמיתות מהטכניון וממקום עבודתה בחברת nvidia את מאיסה פדילה, סטודנטית למדעי המחשב, שנה רביעית. זאת בעקבות סטורי שהעלתה לאינסטגרם שבו היא מביעה עצב על מותו של המחבל ואליד דקה, שמת שלשום (ראשון) ממחלת הסרטן לאחר 37 שנה בכלא.

פדילה העלתה לסטורי שלה את תמונת המחבל ואליד דקה ולצידה תמונה של בתו, וכתבה: "האישה היפה הזו, מילאד ואליד דקא, נולדה עם זרע מוברח. אביה לא הסתובב איתה ברחובות, אוחז בידה הקטנה. אביה מעולם לא נשא אותה מחוץ לחומות הכלא, או אולי גם בתוכו. היום וליד דקא עזב את החיים האלה נושא עימו דיכוי, כאב וגעגוע בליבו"

גליק כותב לפרופ' סיון: "בשעה טובה ובאיחור של 37 שנה מת המחבל ואליד דקא. ואליד דקא הוא ערבי ישראלי שבחר לירוק במדינה ובצבא ובדו קיום, ופיקד על חוליה שחטפה, עינתה ורצחה חייל כפות, משה תמם, דבר המהווה פשע מלחמה. מאז במשך 37 שנים הוא ישב בכלא, כאשר גם מתוך הכלא הוא המשיך במריו לתכנן פיגועים קשים נגד ישראל והיה שותף להברחת הפלאפונים ביחד עם חבר הכנסת באסל גטאס והורשע ונשלח לשנתיים מאסר נוספות בגין כך".

הסטורי שהעלתה הסטודנטית מאיסה פדילה

מוסיף גליק: "המחבל הנתעב המשיך להוות סמל לטרור, רוע שנאה והסתה יום-יום, שעה-שעה, בעולם הערבי בכלל ובמיעוט הערבי הישראלי הקיצוני והשולי פה. כאמור הוא מת בשעה טובה ומוצלחת. הדבר מהווה כמובן בשורה לכלל אזרחי ישראל, מלבד לסטודנטית… אני קורא לכם להעלותה מיידית לוועדת המשמעת ולהרחיקה לצמיתות מהטכניון".

את מכתבו מסיים גליק: "בטוחני שכמו שנלחמתם בכל הכוח בקצין מצטיין קמב"ץ גולני, נתנאל סייגלר, רק מכיוון שארגן באופן חד פעמי הפגנה בטכניון נגד תומכי טרור, תילחמו בכל הכוח והרבה יותר במי שבזמן מלחמה בוחר לתמוך באויב ולהילחם באזרחי מדינתו ובמדינת ישראל".

ל"חדשות חיפה והקריות" אמר גליק: "תומכי טרור מקומם בכלא או בעזה. לא בטכניון. אנחנו דורשים מהטכניון להעלות את הסטודנטית לוועדת המשמעת ולהרחיקה באופן מיידי ולצמיתות מהלימודים".

מהטכניון נמסר ל"מה הלוז", כי "הנושא בבדיקה".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות