מרפאת מכבי בקרית מוצקין | צילום: דוברות מכבי

מכבי: מחוז הצפון נערך להסלמה אפשרית בגבול הצפוני. ראש המחוז: "ערוכים לכל התרחישים"

במחוז הצפון של מכבי שירותי בריאות נמצאים במוכנות גבוהה להסלמה בצפון הארץ, וזה ארבעה חודשים שומרים על רציפות תפקודית בקו העימות למען המבוטחים. המחוז מעניק שירותי רפואה מלאים למפוני קו העימות ואף מפעיל מרפאה ניידת עם צוותים רפואיים ייעודיים במלונות בטבריה ובחיפה


מרפאת מכבי בקרית מוצקין | צילום: דוברות מכבי
228

במחוז הצפון של מכבי שירותי בריאות נמצאים במוכנות גבוהה להסלמה בצפון הארץ, וזה ארבעה חודשים שומרים על רציפות תפקודית בקו העימות למען המבוטחים. המחוז מעניק שירותי רפואה מלאים למפוני קו העימות ואף מפעיל מרפאה ניידת עם צוותים רפואיים ייעודיים במלונות בטבריה ובחיפה.

בתחום לבריאות הנפש, מחוז הצפון של מכבי הרחיב משמעותית את מערך השירות ב-14 נקודות שירות ברחבי הצפון לטובת טיפול רגשי וסוציאלי. כמו כן, הוכפל מספר המטפלים בבריאות הנפש במחוז, וכך גם הזמינות והנגישות לשירות. יתרה מכך, הוקם שירות מקוון בשיתוף עם מכון תל"מ, במסגרתו ניתן לקבל טיפול רגשי מרחוק גם בווידיאו. במכבי מדגישים כי כל חבר מכבי שזקוק למענה רשאי לפנות לטיפול דרך טופס דיגיטלי באתר, אין צורך בהפניה לכל המבוטחים. כל הפרטים במדריך השירותים של מכבי.

מחוז הצפון דואג למלאי התרופות הנדרש לתושבי הצפון ואף לשילוח ללא תשלום במרחק של 7-0 ק"מ. נוסף על כך, במחוז הצפון דאגו לפנות מקו העימות 82 מרותקי בית במרחק של 15-0 ק"מ למוסדות רפואיים, שם חברי מכבי ממשיכים לקבל טיפול רפואי איכותי. כלל מרותקי הבית מקבלים טיפול מקצועי ותדיר במרחבים הפריפריים, הצוותים של מכבי פועלים להנגשת השירות בקו העימות ומשתמשים ברכב ממוגן ושימוש אישי לאמצעי מיגון (קסדה ושכפ"ץ) לצורך שמירה של רצף טיפול ומתן מענה מקסימלי בבית המטופל.

בשאר המחוז העשייה שוטפת כבימי שגרה ואף הוגבר המענה טלפוני, הווירטואלי והפרונטאלי למטופלים בתדירות יותר גבוהה. החל מפרוץ המלחמה בוצעו שיחות טלפוניות לכל המטופלים ביחידה לטיפולי בית, נוצר קשר אישי על ידי כל הצוותים למטופלים לשיחת "מה נשמע", זיהוי צרכים, מבצע חיסונים, מתן מרשמים, אספקת תרופות ומתן מענה בהתאם עם דגש על שמירת רצף טיפול ומתן מענה לאנשים המפונים מאזורים שונים בצפון ומשאר המחוזות.

לטובת המפונים הוקם מוקד מחוזי, העוקב אחר צורכי המבוטחים ותורם ליצירת קשר עם כל המפונים. במכבי מאפשרים להם פנייה ישירה למוקד לטובת פתרון בעיות כגון עזרה בתורים, טיפולים דחופים, יצירת קשר עם רופאים לצורך מענה מידי וללא בירוקרטיות, הרצאות בריאות ועוד.

במכבי מוסיפים, כי המחוז ערוך ומוכן להעניק מענה רפואי ואף לסייע באר"ן (אירועים רבי נפגעים) ב-17 מרפאות אחודות ממג'ד א-שמס ועד זיכרון יעקב, ואף אם נדרש להרחיב את כמות המרפאות. כמו כן, המחוז נערך לוגיסטית למתן מענה בעלטה – הפסקת חשמל ממושכת.

אלון אלפרוביץ, ראש מחוז צפון של מכבי שירותי בריאות: "כארגון חיוני, אנו עושים הכל כדי לספק מענה רפואי רציף ויעיל למטופלים שלנו בגזרת הצפון ובכלל, על מנת להתאים את השירותים לאתגרים המקצועיים המורכבים שהמצב הביטחוני מציב בפנינו. אנו פועלים מדי יום לחזק את מעטפת השירות והמענה לכלל חברי מכבי ונערכים מדי יום לכל התרחישים העומדים לקראתנו".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

  • מערכת מה הלוז |
  • 22/07/2024
זהירות, ג'אנק פוד
נגישות