ההנהלה הרפואית במחוז הצפון של מכבי שירותי בריאות | צילום: דוברות מכבי

"אף פעם לא חלמתי על הצלחה. עבדתי בשביל זה"

לרגל יום האישה הבינלאומי שחל היום (שישי, 8 במארס) ומוקדש לציון הישגיהן של נשים בכל תחומי החברה, שוחחנו עם ד"ר ריזאן סח'ניני, הרופאה המחוזית של מכבי שירותי בריאות על תפקידה המשמעותי, על הדמויות בדרך שהיוו השראה עבורה ועל תרומתה למעמד האישה


ההנהלה הרפואית במחוז הצפון של מכבי שירותי בריאות | צילום: דוברות מכבי
469

ד"ר ריזאן סח'ניני (42), מומחית לרפואת ילדים, נשואה לרופא ואימא לשלושה, נולדה בפקיעין, בת להורים מורים ואחות לרופא. המעגל הזה כנראה לא הותיר לה ספק מה תרצה להיות כשתהיה גדולה. ואכן, כבר בסיום בית הספר, בגיל 18, החלה ללמוד רפואה בטכניון ועבדה כמדריכת פסיכומטרי וכטכנאית הנשמה בטיפול נמרץ ברמב"ם. כבר מגיל צעיר ניתן היה לראות את הביצועים ולהבין שגדלה כאן רופאה קצת אחרת.

את לימודי הרפואה בטכניון היא סיימה בהצטיינות יתרה. לאחר מכן היא סיימה התמחות ברפואת ילדים ברמב"ם והתמחות-על במינהל רפואי (סיום בהצטיינות). לאחר מכן היא סיימה תואר שני במינהל עסקים באוניברסיטת תל אביב. היא בוגרת ענבר 2018 – תוכנית עתודה למנהיגות רפואית, ובמסגרת זו ביצעה השתלמות באוניברסיטת הרווארד בבית הספר למינהל עסקים.

ד"ר ריזאן סח'ניני | צילום: דוברות מכבי
ד"ר ריזאן סח'ניני | צילום: דוברות מכבי

"בסיום ההתמחות נחשפתי לעבודה בקהילה. לפני כן לא הכרתי עבודה בקהילה", משתפת ד"ר סח'ניני. "כשרציתי לחזור להתמחות הוצע לי תפקיד ניהולי ראשון במכבי – סגנית המנהל הרפואי המרחבי בנוף הגליל ובשפרעם, משם התקדמתי לתקופה קצרה למרחב כרמל, ואז גויסתי לתפקיד סגנית, קדנציה של חמש שנים וחצי. החל משנת 2021 אני משמשת בתפקיד הרופאה המחוזית של מחוז הצפון של מכבי שירותי בריאות, תפקיד שאני מאוד מעריכה ועושה כל שביכולתי לבצע אותו על הצד הטוב ביותר".

לדברי ד"ר סח'ניני, מכבי הוא ארגון שמאמין מאוד בכוח הנשי וביכולתן. הדבר בא לידי ביטוי בתפקידי מפתח שנשים ממלאות בארגון, כאשר ביחד עם ד"ר סח'ניני, את ההנהלה הרפואית מרכיבות עוד ארבע רופאות בכירות.

תפקידה הניהולי של ד"ר סח'ניני מתפרש על תחומי אחריות רבים, בהם ניהול רפואי בראייה אסטרטגית רחבה, יצירת בידול והשפעה אזורית וכללית, מנהיגות והובלת תהליכים, הטמעה ובקרה, ניסיון בניהול יזמות, חדשנות, בניית צוותי ניהול ועבודה עם מגוון אוכלוסיות.

במסגרת תפקידה, ד"ר סח'ניני אמונה על ניהול הרפואה, הסיעוד ומקצועות הבריאות ואחראית על כ- 1,500 רופאים, כ-1,600 מטפלים, בניית צוותי ניהול בתחומים השונים, בניית תהליכי עבודה והטמעתם, ניהול תוצאתי, ניהול איכות הרפואה והובלה באיכות הקלינית במקום הראשון הארצי למשך שבע שנים.

"התפקיד מצריך ממני קבלת החלטות חשובות מדי יום, החל מניהול המשאב האנושי בתחומי הרפואה, הסיעוד ומקצועות הבריאות וכלה בבניית סגל הנהלה בכיר, הכשרתו וגיבושו כצוות מוביל ברפואה במחוז, תוך ניהול היבטי החוסן האישי והארגוני. לרופאה מחוזית חשוב שתהיה אסטרטגיה מחוזית ברורה, שיתופי פעולה עם גורמי חוץ, שיתופי פעולה עם בתי חולים, אוניברסיטאות, יוזמות אזוריות צפוניות ועבודה רציפה מול משרד הבריאות. לבנייה של פרויקטים ייחודיים אלו והטמעתם בצפון והסביבה, יש השלכות על איכות הרפואה עבור התושבים וחברי מכבי ולכן יש לי אחריות גדולה לספק עבורם את הטוב ביותר".

דמות להשראה ומשפט ליום האישה: "לאורך הקריירה למדתי מכל המנהלים שהיו לי ושיש לי, מהעמיתים, אבל הכי הרבה מהמטופלים, עבורם אני משתדלת להיות קשובה במיוחד כחלק מהטיפול הרפואי שבו אני מאמינה. לכבוד יום האישה ארצה לומר כי אף פעם לא חלמתי על הצלחה. עבדתי בשביל זה".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

  • מערכת מה הלוז |
  • 22/07/2024
זהירות, ג'אנק פוד
נגישות