האחות עומר גרינבאום והמטופל | צילום: דוברות מכבי

בזכות אחות ממכבי שירותי בריאות, הצעיר קיבל את הטיפול בקרוהן גם בחו"ל

עומר גרינבאום, אחות במכבי שירותי רפואי בריאות, שינעה את הערכה של התרופה אל מעבר לים והדריכה טלפונית את צוותי הרפואה בגאורגיה ובצרפת כיצד יש לבצע את הטיפול. "להעניק טיפול מעל ומעבר זה לא סיסמה", היא אומרת, "צריך לעשות את המקסימום ברגעי האמת"


האחות עומר גרינבאום והמטופל | צילום: דוברות מכבי
149

צעיר בן 22, המתמודד עם מחלת קרוהן, נדרש במסגרת עיסוקיו הפרטיים לנסוע למדינות שונות. אחת לחודשיים הוא מקבל תרופה ייעודית למחלתו, המחייבת טיפול קבוע ומדויק דרך הווריד. לצורך מתן התרופה, הנשמרת בקירור, נדרשת ערכה מיוחדת הכוללת מסנן מיוחד להקפדה על מינון מדויק.

הצעיר, שעובד כמדריך גלישה, נאלץ לנסוע לגאורגיה לארבעה חודשים. ד"ר איתן מרון, רופא המשפחה שלו במכבי שירותי בריאות, ועומר גרינבאום האחות, פנו תחילה לרוקחת קלינית לבדוק מהם תנאי שינוע התרופה וכן לקבל פרטים לגבי אישורים הנדרשים להעברתה מעבר לים. לאחר שקיבלו אישור, טפסים והנחיות, הצעיר הגיע לגאורגיה עם התרופה, ובמשך חודש הסתובב לחפש מרפאה מתאימה בטביליסי, ששם יוכל לקבל את התרופה. הוא עבר מספר מרפאות, באף אחת מהן לא רק שלא הכירו את התרופה, הם אף לא שמעו מעולם על מחלת קרוהן.

לאחר התייעצות עם תושבים מקומיים, הומלץ לצעיר על מרפאה פרטית שנחשבת לטובה באזור, אך אז התברר שאין להם את הערכה הנדרשת למתן התרופה. הצעיר יצר קשר עם עומר האחות, שבתוך יומיים שלחה לו שלוש ערכות. בהגיעו למרפאה בטביליסי, העלה הצעיר את עומר האחות על קו הטלפון, והיא הדריכה באנגלית את האחות בגאורגיה כיצד יש לבצע את הטיפול וליוותה טלפונית את כל מהלך הטיפול שעבר בהצלחה.

לאחר מכן, המטופל עבר לצרפת במסגרת עבודתו. שם, באתר הסקי, מצא מרפאה שבה כבר שמעו אמנם על המחלה, אך גם להם לא היה הסט המתאים. הפעם לצעיר הייתה הערכה ששלחה לו עומר האחות. הוא שוב העלה אותה על קו הטלפון, והיא שוב הדריכה את הצוות הרפואי, והטיפול גם הפעם עבר בהצלחה.

"הקשר עם עומר הוא מעבר לקשר של מטופל ואחות. היא כבר שנתיים מלווה אותי. טסתי לחו"ל בידיעה שיש לי על מי לסמוך. יש לי רק דברים טובים לומר עליה ומילות תודה על השירות המדהים והאנושי", אמר המטופל.

עומר גרינבאום, אחות במרפאת מכבי שירותי בריאות: "להעניק טיפול מעל ומעבר זה לא סיסמה. אפשר וצריך לעשות את המקסימום ברגעי האמת. אני שמחה שאפשרתי לו להמשיך את המסע שלו בעולם בריא, ואהיה כאן עבורו גם בהמשך הדרך".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

  • מערכת מה הלוז |
  • 23/08/2024
לדעת יותר – סרטן הריאה
  • מערכת מה הלוז |
  • 23/08/2024
המדריך לשינה טובה
נגישות