עו"ד חן דיין שלום, VKS גישור ונוטריון | צילום: באדיבות המצולמת

נדחתה דרישה לפטר עובדת שנכנסה להריון בפעם השלישית ב-4 שנים

עובדת נכנסה להריון פעם שלישית בתקופה של 4 שנים. חרף דרישת מעסיקיה, משרד העבודה הגן עליה ואסר לפטרה * עו"ד חן דיין שלום ממשרד VKS עורכי דין שייצגה את העובדת: "מדובר בהפרת חובת תום הלב ואפליה אסורה מצד המעסיק. משרדנו נלחם בעבור העובדת והצלחנו למנוע את פיטוריה" אישה בת 49 המצויה בהריון בסיכון הועסקה במקום […]


עו"ד חן דיין שלום, VKS גישור ונוטריון | צילום: באדיבות המצולמת
254

עובדת נכנסה להריון פעם שלישית בתקופה של 4 שנים. חרף דרישת מעסיקיה, משרד העבודה הגן עליה ואסר לפטרה * עו"ד חן דיין שלום ממשרד VKS עורכי דין שייצגה את העובדת: "מדובר בהפרת חובת תום הלב ואפליה אסורה מצד המעסיק. משרדנו נלחם בעבור העובדת והצלחנו למנוע את פיטוריה"

אישה בת 49 המצויה בהריון בסיכון הועסקה במקום עבודה 7.5 שנים, כשמתוכן היתה בשמירת הריון וחופשות לידה במשך כ-3 שנים בעקבות 2 הריונות קודמים.

לאחר שנכנסה להריון בפעם השלישית, ביקשו מעסיקיה לפטרה. משרד העבודה, הממונה להתיר פיטורין בזמן הריון, דחה בחודש אוגוסט האחרון את בקשת מעסיקיה של האישה.

את הבקשה לפיטוריה הגישו מעסיקיה שלושה חודשים בלבד לאחר ששבה מחופשת הלידה השנייה שלה בתקופת העסקתה. בקשת הפיטורין נומקה בטענה כי מדובר בעובדת ש"אינה מקצועית ובעלת מוטיבציה נמוכה", אולם בפועל דרישת הפיטורין באה לאחר שנודע למעסיקים כי העובדת הרתה בשלישית.

העובדת פנתה למשרד עורכי דין VKS בראשון לציון, ובעזרת עו"ד חן דיין שלום הגישה תגובה לממונה, וטענה כי כלל הטענות באשר לתפקודה אינן נכונות, והבקשה לפיטוריה נעוצה בעובדה כי הינה בהריון. יתרה מכך, עו"ד חן דיין שלום ציינה כי המדובר בעובדת בת 49 בשמירת הריון, כאשר פיטוריה בשעה זו יגרמו לפגיעה משמעותית שלא לצורך.

על פי "חוק עבודת נשים התשי"ד – 1954", אין לפטר עובדת בזמן שהיא בהריון מבלי קבלת היתר משר העבודה והרווחה. לאחר שמיעת טענות שני הצדדים, הממונה על "חוק עבודת נשים" החליט שלא לאשר את פיטוריה של העובדת ודחה את בקשת המעסיקים.

עו"ד חן דיין שלום מסרה לאתר TLV ניוז: "אסור למעסיק לפטר עובדת בהריון בגלל הריונה החל מיום עבודה הראשון. עובדת המועסקת לפחות 6 חודשים אצל המעסיק, אסור לפטרה אלא בהיתר מאת הממונה על חוק עבודת נשים, כאשר לא יינתן היתר אם הסיבה היא הריונה של העובדת כמו המקרה בעניינו. המדובר בהפרת חובת תום הלב ואפליה אסורה מצד המעסיק. משרדנו נלחם בעבור העובדת והצלחנו למנוע את פיטוריה".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

  • בן רומן |
  • 12/05/2024
עצמאות בצלחת
נגישות